In de pers

Zoveel mogelijk contactmomenten voor het best mogelijke advies. 
Interview met Hans Havinga, eigenaar Finenzo Alkmaar in Financhise-nieuwsbrief  02-2012

Als ik Hans bel voor het maken van een afspraak, blijkt dit nog niet zo makkelijk te zijn. Hij heeft het druk. En dat in een markt die volgens velen op z'n gat ligt. Maar eens vragen hoe dat zit.

'Het is kortzichtig om te veronderstellen dat je in deze markt geen goede boterham meer kunt verdienen. Goed ondernemerschap wordt nog steeds beloond. Ook binnen de financiële dienstverlening. Dat vraagt alleen wel om een actieve aanpak en heldere klantvisie.'


Lees hier verder voor het complete interview. 



Tijd om naar de toekomst te kijken
.
Interview met Franchisenemer Baldwin Stuvel in VVP - 12 oktober 2011

Als je iets doet, dan moet je het goed. Met dat advies van zijn grootmoeder startte Baldwin Stuvel in 2004 zijn hypotheekadvieskantoor in Koog aan de Zaan. En dat uitgangspunt was precies hetgen dat hem en zijn kantoor op de been hield gedurende de laatste jaren. Sterker nog: de omzet groeide en nu de overdrachtsbelasting recent is verlaagd naar twee procent, is het volgens Stuvel tijd om optimistisch naar de toekomst te kijken en uit te breiden.

Lees hier verder voor het complete interview.

 




Karin Oosterhuis nieuwe algemeen directeur Finenzo
Bron: persbericht, 5 januari 2010

Met het vertrek van Margreet van Deursen en de komst van Karin Oosterhuis is wederom gekozen voor een leading lady als algemeen directeur van Finenzo. Oosterhuis was de laatste drie jaar bij de franchiseorganisatie  werkzaam als productmanager en per 1 januari 2010 vormt zij samen met commercieel directeur Jan Willem Smit de nieuwe directie.

Klik hier voor het volledige persbericht.



Women in charge
Bron: FranchisePlus, december 2009

Het blad Franchise+ is een uitgave van FranchisePlus bv en een vakblad voor de franchisewereld in brede zin. Een vaste rubriek sinds dit jaar is 'Women in charge'. Recent zijn Margreet van Deursen (scheidend directeur) en Karin Oosterhuis (aankomend directeur) door hen benaderd met de vraag of wij aan het artikel voor het decembernummer mee wilden werken.

Klik hier om het volledige interview te lezen.



Finenzo-leden onder audits SKFD
Bron: InFinance, 27-5-2009

Alle aangesloten kantoren van Finenzo en M&M diensten gaan vanaf 1 juni 2009 deelnemen aan het Wft Certificering programma van de Stichting Keurmerk Financiële Dienstverlening (SKFD).

Het Wft Certificering programma is onlangs door SKFD ontwikkeld. Hierbij worden bedrijfsaudits uitgevoerd bij financiële dienstverleners om te meten in hoeverre deze voldoen aan de Wet op het financieel toezicht. Indien uit deze Wft-audit blijkt dat een advieskantoor op een goede manier aan de wet- en regelgeving voldoet, krijgt het kantoor een Wft Certificaat.

De deelnemers ontvangen - naast het Wft handboek - een uitgebreid pakket op elkaar afgestemde documenten, zoals een dienstverleningsdocument, klantprofiel, etcetera. Ook wordt in de bedrijfsbezoeken van SKFD aandacht geschonken aan adviesdossiers van strategische businesspartners van Finenzo en M&M diensten.

Sinds april 2009 is Finenzo ook actief in Driebergen!
 
Michiel Tadema: “Juist in deze economisch moeilijke tijd denk ik dat financieel adviesbureaus meer dan ooit kunnen zorgen voor een gevoel van rust, dat is ook hun (zorg)plicht. Driebergen beschikt over relatief weinig erkende financiële adviseurs. Wij willen de toegevoegde waarde waarover we in Zeist al 23 jaar lang bewezen hebben te beschikken ook in Driebergen laten zien.

Het grootste compliment dat wij van onze klanten kunnen krijgen, is als zij mensen uit bijvoorbeeld hun vriendenkring doorverwijzen, wat ook met grote regelmaat gebeurt!”



Franchiseorganisatie Finenzo lanceert de themacampagne Verbouwen of verhuizen.
Bron: InFinance, 14-1-2009

Franchiseorganisatie Finenzo lanceert de themacampagne Verbouwen of verhuizen.
Een belangrijk onderdeel van de campagne is een test op de website, waarmee de consument op weg wordt geholpen bij het maken van de keuze tussen verbouwen of verhuizen.
Deze themacampagne is de eerste in een reeks van campagnes die Finenzo in 2009 gaat voeren. Als franchisenemer kunnen de aangesloten Finenzo kantoren de campagnes inzetten. Door de centrale organisatie worden hiervoor diverse middelen beschikbaar gesteld. Denk hierbij aan een themawebsite, posters en flyers.







Finenzo Oosterhout opnieuw genomineerd voor Hypotheekadviseur van het jaar 2009!

Oosterhout- Op 13 januari heeft de Stichting Erkenningsregeling Hypotheekadviseurs de verkiezing Hypotheek Adviseur van het jaar 2009 uitgeschreven.

Ruim 11.000 erkend hypotheekadviseurs hebben een eerste toets moeten maken. De 20 beste hypotheekadviseurs mochten door naar de tweede ronde en dingen zo mee naar de titel  “Hypotheek Adviseur van het jaar 2009”. Opnieuw heeft Finenzo Oosterhout haar kwaliteit bewezen, want kantoorleider Chris van der Graaf hoort bij de genomineerden (in 2005 was hij ook al genomineerd).
 
Nog meer kwaliteit…
Daarnaast is Finenzo Oosterhout recent herbeoordeeld door de Stichting Keurmerk Financiële Dienstverlening. En is opnieuw toestemming gekregen om het Keurmerk Financiële Dienstverlening te voeren.

Een kantoor dat het Keurmerk mag voeren, betekent voor de klant zekerheid met betrekking tot de kwaliteit van een financieel advies en alle daarmee samenhangende andere producten. Uiteraard beschikt een Keurmerkkantoor over goed opgeleide adviseurs en bemiddelen zij voor veel aanbieders. Daarnaast wordt tijdens het advies een helder stappenplan doorlopen en wordt er continu gewerkt aan ‘verbetermanagement’.

“Ik vind het erg belangrijk dat ons kantoor toestemming heeft gekregen het Keurmerk te blijven voeren. Op deze manier zie je bevestigd wat je elke dag nastreeft voor je klanten: integer, betrouwbaar en onafhankelijk advies. Tel daarbij op de nominatie van Chris van der Graaf. Oftewel, Finenzo Oosterhout levert Kwaliteit met een hoofdletter K!”, aldus een trotse Miriam Panis, eigenaar van Finenzo Oosterhout.

Naschrift
Inmiddels is bekend dat Chris van der Graaf behoort tot één van de beste 10 hypotheekadviseurs van Nederland. Een uitslag waar wij als organisatie enorm trots op zijn!

“FLO is een modern visitekaartje naar onze franchisenemers”

Bron: Puur - uitgave Koninklijke Drukkerij Em. de Jong, 2008 nummer 2

Het drukken van de nieuwsbrief WatTelt laat Finenzo doen door Drukkerij de Jong. Zij beschikken over een online FLO Database Publishing systeem. In dit systeem wordt de drukproef van de nieuwsbrief klaargezet voor alle aangesloten Finenzo kantoren. Alle kantoren kunnen dan online hun eigen versie van de nieuwsbrief inzien. Op de voorpagina staat een foto die het kantoor zelf kan wisselen. Tevens kan de inleidende tekst naar eigen wens aangepast worden. Het definitief goedkeuren van de drukproef gebeurt ook via dit systeem.

Klik hier om het volledige artikel te lezen.
Kies een vestiging



Informatie Vraag stellen Afspraak maken